Hizmet İçi Eğitim Programında İlk Defa Tiyatro

“Kamu Personeli Özelinde İletişim ve Diyalog” eğitim programının ilk oturumu 19 Kasım’da Dr. İbrahim Üzümcü Konferans Salonu’nda düzenlendi. 

Hizmet İçi Eğitim Yönergesi kapsamında planlanan eğitimin açılış konuşmasını Marmara Üniversitesi Genel Sekreteri Murat Arısal yaptı. Murat Arısal konuşmasında iletişimin ve kişisel gelişimin önemine vurgu yaptı. Arısal, “Göreve geldiğimizde kişisel gelişimimizi destekleyecek bir eğitim süreci başlatmanın hayalini kurmuştuk. Bugün bunun gerçekleşmesinden büyük mutluluk duyuyorum. Yapılan araştırmalar incelendiğinde başarılı iletişimde beden dilinin etkisi yüzde 55 olarak belirlenmiş. Bu durum ne söylediğinizden çok nasıl söylemiş olduğunuzun önemine vurgu yapıyor. Yine yapılan çalışmalar gösteriyor ki; başarının yüzde 85’i doğru iletişime dayanmaktadır. Bu eğitimin doğru iletişim yöntemleriyle iş ve özel yaşamımızda kendimizi doğru ifade etmek ve fark yaratmak; etkili iletişim konusunda bilgi ve beceri kazanmak ve beşeri ilişkileri geliştirmek konusunda farkındalık oluşturmasını temenni ediyorum. Eğitim süresince verilecek teorik bilgilerin yanı sıra örnek uygulamalar ve canlandırmalarla da bu konudaki yaklaşım ve alışkanlıkların oluşmasını ve gelişimine ivme kazandırılmasını hedefleyen drama etkinlikleri yapılacaktır. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı. 

Eğitimde Genel Sekreter Yardımcısı İrfan Serdar, Personel Daire Başkanı Tuba Biten, Bilgi İşlem Daire Başkanı Vedat Yurt ve Hizmet İçi Eğitim Koordinatörü Tekin Bozkurt da bulundu. Marmara Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan eğitimin sunumunu Öğr. Gör. Dr. Sibel Bayyiğit gerçekleştirdi. Hizmet içi eğitim programında ilk defa canlandırma ve drama yöntemleri kullanıldı. Skeçler ve doğaçlama tiyatro gösterileri; Marmara Üniversitesi 9. Köy Sanat Kulübü öğrencileri tarafından sahnelendi. Tamamen gönüllülük esasına dayanan bir yaklaşımla icra edilen iletişim ve diyalog eğitimi, öğrencilerimizin aidiyet hissine ve üniversite yönetimiyle öğrenci işbirliğine güzel bir örnek teşkil etti. 

HIZLI ERİŞİM