HABERLERTüm Haberler

Pedagoglar Okulun Bir Parçası Olduğunda: Danimarka Pedagojisine Giriş Semineri

Marmara Üniversitesi Uluslararası Ofis ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü iş birliği ile organize edilen ve 09.05.2018 tarihinde Prof. Dr. Ozana Ural’ın açılış konuşmasını yaptığı “When pedagogues are a part of the school day: Introduction to Danish Pedagogy/Pedagoglar Okulun Bir Parçası Olduğunda: Danimarka Pedagojisine Giriş” isimli seminer, UCC Professions-Højskolen Üniversitesi’nden Doç. Dr. Klaus Kofoed-Heller, Doç. Dr. Per Unger ve Yard. Doç. Dr. Mathilde de Kruiff’ın sunumları ile gerçekleştirildi.

09
Tem

Sunumlarında Danimarka’daki “açık okul” ve “pedagog” uygulamasını ele alan davetli konuşmacılar, Danimarka’da çocuklarla çalışan pedagog adlı, öğretmen ve sosyal hizmet görevlilerinden farklı özel bir meslek geleneğin olduğunu ve  pedagogların çocuklarla çalışırken, onların özgür ve bilinçli bireyler olarak yetiştirilmesini sağlayan fırsatlar sunmayı hedeflediklerini belirttiler. Ayrıca pedagogların farklı enstitülerde çalışmakla birlikte, ilkokullarda ders dışı aktivitelerde de çalıştıklarına değindiler. Seminerde, Danimarka’da orman okulları ve açık okulların, pedagogların çocuklarla çalışmasının büyük kısmını oluşturduğunu ve açık okulun pedagoji yaklaşımının bir parçası olarak, okulun çevredeki topluma açılması anlamına geldiğini, bu sayede okulda çocuklarla birlikte çevreye de fayda sağlayan bütünsel bir yaklaşım yaratıldığının altı çizildi.

 

Bu sayfa Marmara Üniversitesi tarafından en son 09.07.2018 16:02:03 tarihinde güncellenmiştir.

Kısayol tuşları hakkında bilgi Tüm Haberler Tüm Etkinlikler
Tüm Duyurular