Ünak 2018 Sempozyumu Başladı

Sempozyumun açılış konuşmaları Marmara Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Öğr. Gör. Dr. Güssün Güneş ve ÜNAK Derneği Başkanı Lokman Hekim Üniversitesi Eğitim-Öğretim Daire Başkanı M. Fatih Kumsel tarafından yapıldı. Açılış konuşmalarının ardından ise Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Bölümü Doç. Dr. Tülin Malkoç, Öğr. Gör. Aytaç Rzaguliyeva ve Tuğçem Kar tarafından açılış konseri verildi. ODTÜ'den davetli konuşmacı olarak sempozyuma katılan Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, "Eğitim Teknolojisi Platformu Olarak Kütüphaneler" başlıklı sunumu gerçekleştirdi, ardından bildirilerin sunumları gerçekleştirildi.

Ünak (Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği) 2018 Sempozyumunda, "Proquest Ürünlerinin Akademik Araştırmalara Sağladığı Katkı ve Yeni Yaklaşımlar, "Türk Z Kuşağının Bilgi Davranışları", "GOBİ ile Yayın Sağlama Süreçlerine Yenilikçi Yaklaşım", "21. Yüzyıl Trendleri ve Akademik Kütüphanelerle İlişkisi", "Kütüphanecilerin Değişen Rolleri ve Karma Beceriler", "Yapay Zeka ile Yeni Nesil Akıllı Kütüphaneler", "Üniversite Kütüphanelerinde Web Tabanlı Konu Rehberleri Kullanımı" gibi birçok konu ele alınacak. 

Z kuşağı kimi kaynaklara göre 1996-2011 yılları arası, kimi kaynaklara göre ise 2000-2021 yılları arası olarak tanımlanmaktadır ve el, göz, kulak gibi motor beceri senkronizasyonu en yüksek kuşak olarak bilinmektedir. Teknolojiye uyum sağlama becerileri üst düzeyde olan Z kuşağı; hızlı algılama, hızlı öğrenme ve hızlı tüketme özellikleriyle de dikkat çekmektedir. 

Sempozyumda yer alacak bildiriler; aşağıdaki ana başlıkları ve üniversite kütüphanelerindeki uygulamaları kapsayacaktır.

  • Z kuşağı temel özellikleri
  • Değişen kullanıcı profili
  • Mobil teknolojiler ve uygulamaları
  • Sosyal medya kullanımı
  • Referans hizmetlerindeki değişim
  • Kütüphane hizmetleri pazarlamasında mobil teknolojilerin kullanımı
  • Fakülte kütüphaneciliği
  • Canlı referans hizmetleri
  • Video oyunlarının akademik kullanımı
  • İlk yıl öğrencisi – kütüphane ilişkisi
  • Geleneksel bilgi ve becerilerin IT bilgisi ile birleştiren kütüphaneciler ( Blended librarians )
  • Kütüphane ve kütüphanecilerin akademik başarıya etkisi
  • Uzaktan eğitim öğrencileri için kütüphane hizmetleri

 

HIZLI ERİŞİM